Bemutatkozik Gulyás Sára és a Pikkpack cipő

A közelmúltban nagy sikert ért el Gulyás Sára és csapata, Pikkpack elnevezésű cipőjével sikerült több mint 20.000 dollárt összegyűjtenie a Kickstarter közösségi pénzgyűjtő oldalon. Megkértük Gulyás Sárát, hogy meséljen egy kicsit magáról és a Pikkpack cipőkről.

Gulyás Sára: “15 éves koromban kezdtem el foglalkozni a bőrrel, méghozzá úgy, hogy véletlenül kerültem be erre a szakra. Persze én nem hiszek a véletlenekben, ki is derült, hogy bár másik szakokra jelentkeztem a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolába, a tanárok a rajzaim alapján azt javasolták, hogy a bőr szakra vegyenek fel. Így kezdődött a szerelem, ami azóta is tart. A Kisképzőről egyenes út vezetett a MOME-ra, ahova ugyancsak bőrre kerülhettem. Az egyetemi évek alatt sok mindenre lehetőségem volt, részt vettem különböző pályázatokon, ahol sikereket értem el, valamint kijutottam Erasmus ösztöndíjjal Barcelonába, ahol továbbfejleszthettem tudásomat más területeken is.

Hogyan született meg a Pikkpack cipők ötlete?

G.S: “Alapvetően mindig is az olyan kiegészítő tárgyak tervezése érdekelt, amiben benne van a lehetőség valamilyen változtatásra. Ezt táskákban és cipőkben is megálmodtam, majd kiviteleztem. Ezzel az ideológiával terveztem meg a diplomamunkámat is, a Pikkpack cipőkollekciót, aminek a lényege az, hogy a cipők lapos csomagolásban érkeznek a vásárlókhoz, és a viselőjük saját maga fűzheti, állíthatja össze őket különböző színű színes cipőfűzőkkel.

A Pikkpack bőr felsőrészből és egy előre rávarrott, 5 mm-es bőr talpból áll, amihez 2 pár különböző színű cipőfűző jár. A cipő egy natúr vászontáskában érkezik a vásárlóhoz, az egész csomag belefér egy átlagos pufiborítékba, így a szállítása is nagyon egyszerű.

A cipők ötlete és inspirációja a magyar bocskorcipő volt, amely ugyancsak egy bőr lapból kiszabott, a saját anyagából kivágott bőr fűzővel volt összefűzve. Ez a legősibb és egyben a legegyszerűbb cipőfajta. Ezt a cipőfajtát szerettem volna modernizált változatban elkészíteni, és azt az üzenetet közvetíteni a vásárlók felé, hogy akárki el tudja készíteni a cipőjét, nem kell ahhoz cipészmesternek lennie. Az élmény és nem utolsó sorban a környezetbarát megoldások érdekeltek, például a csomagolás és szállítás leegyszerűsítése, illetve az anyagok felhasználásának minimalizálása. A szakdolgozatomat a fenntartható cipőtervezés témakörben írtam, így a dolgozathoz kapcsolódó kutatásaim is segítettek abban, hogy megtervezhessem a Pikkpackokat.”

Milyen tanácsokat tudnál adni azoknak, akik Kickstarteren szeretnének pénzt gyűjteni? Hogyan kezdjenek hozzá?

G.S: “Mindig is álmodoztam róla, hogy egyszer csinálok egy Kikcstarter kampányt. A sikeres diplomám és néhány nagyon pozitív visszajelzés után egy amerikai barátunk megkérdezte, hogy miért is nem csinálunk most egyet. Gondoltunk egy nagyot és úgy döntöttünk nekivágunk. Eleinte párom, András, és én kezdtük, majd csatlakozott a csapathoz még két tag, Halász Johanna és az amerikai barátunk, Callie, így együtt nekiálltunk összerakni a kampányt.

A kampány-előkészületekre kell hagyni legalább egy fél évet. Az elejét csak kutatással kell tölteni, és össze kell gyűjteni minden, a kampány indítása szempontjából hasznos infot. Tudni kell azt is, hogy ez 8 órás munkát igényel, nagyon nehéz munka mellett csinálni. Rengeteg adatgyűjtés, tervezgetés és szervezés áll mögötte, ugyanis le kell forgatni egy nagyon jó videót, majd fel kell építeni a “rewards”-okat és természetesen a terméket is fel kell készíteni az eladhatóságra. Nekünk ez alapvetően két dologból állt. Meg kellett tervezni, “dizájnolni” (például grafikailag) a kampányt, hogy illeszkedjen a termékhez illetve megfelelő marketinget kellett mögé építeni.”

A sikeres Kickstarter kampány után mivel telnek a napjaitok?

G.S “Jelenleg még a kampányban vásárolt termékek szállításával foglalkozunk, de közben építjük a márkát, újradefiniáljuk, alakítjuk. Üzleti szempontból is fejlesztjük magunkat, pitch versenyekre és meetupokra járunk. Nemrégiben bekerültünk egy bécsi versenyre ahonnan – nagy meglepetésünkre – díjazottan jöttünk el, egy értékes médiacsomagot kaptunk ajándékba.

Ezen kívül jelenleg a webshopunkat építjük, és már ősszel árulni fogjuk a Pikkpackokat. Férfi és női cipők, az alapszínek barna és fekete, és ehhez egyelőre 5 féle színű cipőfűzőt lehet választani.

Árulni fogunk biciklistáknak reflektív fűzőket is ugyanezekben a színekben (zöld, sárga, magenta, kék, szürke).

A cipők ára előre láthatóan a Kickstarteren látható 110 USD lesz, a csomaghoz 2 cipőfűző, egy utasítás, plusz egy videó jár arról, hogy hogyan kell összerakni a cipőket. Később szeretnénk a termékpalettát bővíteni, de jelenleg egyelőre egy termékkel haladunk tovább. A cipők jelenleg Magyarországon készülnek, a volt Tisza cipőgyár iparterületén Martfűn.”

A Pikkpack hírlevelére való feliratkozás és további információk a www.pikkpack.com-on, illetve az alábbi oldalakon találhatók:

Pikkpack Facebook

Pikkpack Pinterest

Pikkpack Instagram

Pikkpack Tumblr

Pikkpack Twitter

A blog szerkesztője Mező Barnabás ügyvéd, aki jelenleg az Oppenheim Ügyvédi Iroda szellemitulajdon-védelmi csoportjának tagja.